Paint Horse: voor bijna elk soort plezier! - Mister: „ik-doe-alles-mee“ 4 jaar, ruin 1,55 Stm. American Paint Horse met papieren 📄 Ingereden en moet verder onder het zadel worden getraind. Laat zich goed vervoeren Laat zich goed beslaan
Geschikt voor recreatief rijden en plezierrijden, geen wedstrijden met cutting of spins vanwege een huidige ontsteking aan de kroongewrichten, die momenteel naar tevredenheid aan het genezen is. Ja, bevredigend. Toch zou ik voor de zekerheid afzien van sporten met harde manoeuvres, zodat je de komende 20 jaar plezier van hem kunt hebben.
Jester is een toffe kerel die graag nieuwe dingen uitprobeert en van grondwerk houdt. Of je nu alleen gaat buitenrijden of op de manege – alles is mogelijk met deze stoere kerel!
Hout slepen, paardboogschieten, extreme trail… Alles ligt voor je open, behalve springen… daar voel ik me helemaal niet thuis 🙂↔️
Jester is een paard dat veel waarde hecht aan verbinding en vertrouwen. Hij hecht zich sterk aan je en is het type paard dat in galop naar je toe komt als je naar hem fluit 🐎🥰
Ik zoek voor hem iemand met ervaring in horsemanship. Het liefst volgens de methode van Ryan Rose 💪
Omdat hij nog een jong paard is, vertrouw ik hem niet toe aan kinderen. Jonge paarden kunnen soms echte tieners zijn, met al hun grillen 🧟♂️🤡 Jester is een toffe kerel, maar als het wat koeler wordt, heeft hij behoorlijk wat pit en heeft hij een slimme hand nodig die paarden kan lezen en een plan heeft voor slechte dagen.
Hij heeft een goede drive, maar is onder het zadel nog wel eens door het lint gegaan en heeft ook nog nooit gebockt. Ook met hem joggen aan een lange leidlijn: check ✅
Dus waarom doe ik hem weg? Heel simpel: omdat hij meer aandacht nodig heeft dan ik hem kan geven. Het werd me eerlijk gezegd te stressvol, naast een baan van 80%, huis, tuin, kind… 3-4 uur in de wei, 2 uur met hem spelen was gewoon niet genoeg. Daarbij kwamen nog de schoolvakanties waarbij ik minder tijd had, of een ziek kind… en voor een jong paard in opleiding ervaren mede-eigenaren vinden —> zinloos.
In de uitloopbox verveelde hij zich al snel en hij heeft contact met de kudde nodig (extreem sociaal, eerder laag in de rangorde). Een open stal zou het beste zijn. Maar als de bezigheid/het programma klopt, is een uitloopbox ook een optie.
Momenteel staat hij op de zomerweide. We kijken ernaar uit om jullie te leren kennen 🙂👍